به گزارش قدس آنلاین، داریوش باقرجوان گفت: طبق تبصره یک ماده ۲ و ۶ در خصوص ضوابط حمل و نقل مسافر ناظر بر برخورد با تاخیر در پایانههای مسافربری اگر وسیله نقلیه مسافربری به علت خرابی در سکو حضور پیدا نکند مسافران میتوانند مبلغ خود را مطالبه یا با سرویس بعدی به سمت مقصد حرکت کنند.
وی با بیان اینکه ممکن است برخی شرکتها ساعت حرکت ثبت شده در بلیت را برای سود جویی بیشتر، تغییر دهند، افزود: همکاران ما در پایانههای مسافربری و ادارات کل راهداری استانها برای برخورد با چنین مشکلاتی توجیه بوده و اگر مسافری با مشاهده از این دست تخلفات گزارش دهد طبق ضوابط با شرکت متخلف برخورد خواهد شد.
به گفته مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، نظارت بر شرکتها در پایانههای مسافربری به صورت مستمر در حال انجام بوده و یکی از ضوابط منشور حقوق مسافر کنترل تاخیر حرکت از مبدا است.
وی با بیان اینکه نظارت بر پایانههای مسافربری در استانها از طریق ادارات کل صورت میگیرد، تصریح کرد: مسافران در صورت مشاهده بروز تخلف میتوانند از طریق پیامک به سر شماره ۲۰۰۰۱۴۱، شماره تماس ۱۴۱ و نشانی اینترنی ۱۴۱.ir شکایات خود را ثبت کنند و بعد از دریافت کد رهگیری قطعا به تخلفات صورت گرفته رسیدگی خواهد شد.
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اشارهای به آزادسواری برخی اتوبوسهای مسافربری خارج از پایانهها داشت و گفت: اگر اتوبوسهای مسافربری خارج از پایانه و به طور مثال دور میدان آزادی سوار کردند تخلف بوده و تاکید شده است که برخورد قاطعی با این گونه رانندگان شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر رانندگان در طول مسیر مسافری را سوار کنند شرکت موظف به تهیه بلیط با نرخ قانونی بوده لذا از مسافرین درخواست داریم که در صورت امکان از طریق پایانههای مسافربری اقدام به سفر کنند.
نظر شما